Auto-Gaz Adres
montaż serwis cenniik raty mapka galeria inne usługi
 
» Montaż
Instalowane przez nas systemy pochodzą od znanych i sprawdzonych producentów i gwarantują bezawaryjną i bezproblemową eksploatację.

Montujemy instalacje gazu propan-butan do następujących rodzajów silników/napędów:

  • Gaźnik
  • Wtrysk jednopunktowy
  • Wtrysk wielopunktowy
  • Wtrysk sekwencyjny

Oferujemy kompletne zestawy do samochodów 3, 4, 5, 6, 8 cylindrowych.



Stosujemy najwyższej jakości wtryskiwacze gazowe firm:

HANA
OMVL
VALTEC

W naszym zakładzie montujemy:
STEROWNIK NEVO 4CYL
KME DIEGO/G3
KME /BINGO
AGCENTRUM COMPACT
AGCENTRUM ZENIT
LUBRYFIKACJA
ZBIORNIKI Stako/Bormech

Chętnie doradzimy najodpowiedniejszą instalację do Państwa auta oraz zbiornik. W części przypadków musimy w tym celu obejrzeć auto (ilość miejsca pod maską, wielkość bagażnika oraz miejsca na koło zapasowe itd.)

System wtrysku sekwencyjnego NEVO

Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu LPG/CNG w fazie lotnej zaprojektowany do zastosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) - z katalizatorem i sondami lambda. Zachowuje normy emisji spalin (również EURO5).

  • Wersja dla silników 3,4 cylindrowych
  • Współpraca z OBD (z Adapterem OBDv2)
  • Sercem systemu jest dwurdzeniowy mikrokontroler dla branży motoryzacyjnej
  • Sprawdzone podzespoły
  • Mała obudowa, jedno złącze
  • Jedna wersja emulatora (EU, USA)

Nowy system sekwencyjnego wtrysku gazu NEVO został stworzony na podstawie wieloletnich doświadczeń firmy KME.

Najważniejsze funkcje systemu NEVO (rodzina sterowników NEVO, NEVO PLUS, NEVO PRO):

  • Prosty interfejs użytkownika oraz prosta konfiguracja i kalibracja systemu.
  • Duże możliwości systemu pozwalające na ustawienie systemu w zaawansowanych autach i na rozwiązanie trudnych problemów bez konieczności zmian na inną wersję systemu.
  • Całkowicie nowe mechanizmy zarządzania dawką gazu.
  • Sercem systemu jest nowy dwurdzeniowy mikrokontroler dla branży motoryzacyjnej.
  • Aktualizacja oprogramowania sterownika za pomocą oprogramowania na PC
  • Tryb automatycznego strojenie systemu
  • Nowy Panel kierowcy z wbudowanym buzzerem i z funkcją automatycznego dostosowywania jasności świecenia diod w zależności od natężenia światła, wyświetlania kodów błędów oraz czasu do przełączania i wieloma innymi użytecznymi funkcjami.
  • Zaawansowany system diagnostyki dający łatwośd serwisowania i rozwiązywania problemów.
  • Rozbudowany rejestrator.
  • Adaptacja wg map w całym zakresie obrotów z możliwością douczania
  • Automatyczne ustawianie parametrów silnika, czyli Auto-konfiguracja
  • Nowa Autokalibracja zapewniająca całkowite zestrojenie systemu dzięki uwzględnieniu charakterystyk wtryskiwaczy gazowych oraz inteligentnej interpretacji informacji na biegu jałowym
  • Korekta na przyspieszanie
  • Dodawanie benzyny przy pracy na gazie
  • Rozgrzewanie wtryskiwaczy gazowych
  • Strategie dla trybu cut-off
  • Pełna gama strategii z automatycznym powrotem na gaz.
  • Możliwość awaryjnego rozruchu silnika na gazie.
  • Możliwość odczytu czasu pracy sterownika na benzynie i na gazie
  • Odczyt maksymalnej i bieżącej temperatury wewnętrznej sterownika oraz ilości resetów
  • Możliwość ustawiania akcji dla kodów błędów


System wtrysku sekwencyjnego DIEGO G3

System sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej ze sterownikiem DIEGO jest urządzeniem zaprojektowanym do stosowania w samochodach posiadających zaawansowane systemy diagnozy układu zasilania benzyną (OBD2, EOBD) z katalizatorem i sondą Lambda.

Zastosowano wydajny i szybki procesor dla sterownika -, pozwala to na precyzyjne i błyskawiczne sterowanie mieszanką gazowo-powietrzną, w tym samym momencie, w którym sterownik benzynowy wtryskiwałby etylinę dla bieżącego cylindra. Zastosowano samodiagnozę systemu LPG.

Niewielkie rozmiary obudowy oraz wygodne umiejscowienie uchwytu mocującego ułatwiają montaż pod maską samochodu.

Zestaw może być zaadaptowany do wszelkich silników z wielopunktowym wtryskiem, pośrednim wtryskiem paliwa. Sterownik może współpracować z ośmioma sekcjami wtryskiwaczy benzynowych oraz z wieloma rodzajami wtryskiwaczy gazowych m.in. Horizon, Matrix, Valtek, etc. Pracuje także prawidłowo w samochodach bez sekwencji wtrysków oraz z rozwiązaniami pośrednimi, ponieważ każdy kanał pracuje niezależnie.

Zastosowano dozowanie gazu bezpośrednio przed zawory silnika – tak, jak w układach benzynowych, co w praktyce elminuje możliwość wystąpienia efektu płomienia zwrotnego - tzw. "strzałów"

G3 to brak zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym w czasie jazdy. Posiada tryb automatycznego przełączania. Sekwencyjny system wtrysku gazu firmy KME otrzymał w 2006 r. Medal Europejski.

Instalacja gazowa z produktami firmy KME spełnia rygorystyczne normy emisji spalin EURO/III/IV/V oraz normy ONZ E67.01/E110. W 2006r. KME otrzymało prestiżową nagrodę "Kryształowy Liść Dębu" za najbardziej ekologiczny system na rynku polskim.

Na podstawie ustalonego przez sterownik benzynowy czasu wtrysku benzyny oraz bieżących odczytów parametrów z czujników (m.in. temperatury, ciśnienia) DIEGO określa odpowiednie czasy wtrysku gazu oraz steruje zaworami gazowymi.



Elektronika BINGO

Bingo S - produkowany przez KME, system elektroniki do instalacji gazowych. Jest stosowany we wtryskach wielopunktowych. Sterownik Bingo-S służy do kontroli i bieżącego optymalizowania składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS i RPM.. Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 4 lub 6 kanałowy emulator wtryskiwaczy. Panel sterujący umożliwia przełączenie zasilania benzyna – gaz.

Współpracując z liniowym czujnikiem poziomu gazu np. KME_PW1, AEB 1050, BRC 0-90) umożliwia wskazywanie poziomu gazu przy pomocy 5 diod LED.

Bingo M - produkowany przez KME unowocześniony sterownik z udoskonalonym programem mikrokontrolera BINGO-S, w ekonomicznej, niewielkiej obudowie z wbudowanym jednokanałowym emulatorem do monowtrysków. Miniaturowy panel sterowania posiada diodę sygnalizującą stan benzyna/gaz oraz wskazanie rezerwy gazu.




COMPACT

Compact jest innowacyjnym i zaawansowanym technologicznie sterownikiem LPG. Wyposażony został w najnowszej generacji procesor, dzięki czemu po zamontowaniu i kalibracji jest o­n w pełni kompatybilny z silnikiem samochodowym. Sterownik Compact posiada zaawansowaną funkcję AAS (Automatic Adjustment System), która zapewnia bezbłędną i płynną pracę silnika.

Mała i funkcjonalna obudowa sterownika pozwala na szybki montaż w każdym samochodzie. COMPACT dedykowany jest do samochodów zasilanych benzyną z silnikiem 4cylindrowym. Dzięki zintegrowanemu czujnikowi ciśnienia i podciśnienia,ograniczona została do minimum liczba wymaganych połączeń. Bardzo ważną cechą sterownika COMPACT jest możliwość odczytu obrotów z wtryskiwaczy oraz regulacji czułości sygnału obrotowego.Sterownik wyposażony został również w intuicyjny interfejs użytkownika oraz funkcję automatycznego wykrywania portu komunikacyjnego. Dodatkowo zaprojektowano specjalną opcję (zubażanie)przeznaczoną dla samochodów marki Mazda.

COMPACT jest łatwy w użytkowaniu dzięki funkcjom Easy Start(ES) oraz funkcji Autoadaptacja- odpowiedzialnej min. za błyskawiczne korekcje. Dodatkowo opracowano funkcję Double Memory odpowiedzialną za bezpieczne aktualizacje oprogramowania (Compact Setup).Dla wygody użytkowników zaprojektowano wielofunkcyjny, a jednocześnie łatwy w obsłudze przełącznik. Dodatkowy komfort jazdy zapewnia również zoptymalizowany system podgrzewania wtryskiwaczy. Sterownik COMPACT spełnia standardy systemu diagnostyki pokładowej OBDII / EOBD.

Od dnia 5 maja 2014 roku, wszystkie nowe sterowniki COMPACT objęte są
3-letnią gwarancją !


Zenit

Najnowszym produktem firmy AGCentrum będącym na rynku jest system sekwencyjnego wtrysku gazu LPG i CNG - "ZENIT". Nowy sterownik wtrysku gazu jest rozbudowanym i zaawansowanym systemem sterowania, który zastał opracowany w firmie Auto Gaz Centrum. Głównym założeniem producenta było wykonanie kroku w stronę nowoczesnych, sekwencyjnych systemów sterowania wtryskiem gazu przystosowanych do wymagań zarówno najnowszych samochodów jak i nieco starszych rozwiązań. Opracowano sterownik, który może właściwie pracować z każdym wielopunktowym wtryskiem benzyny zapewniając poprawność pracy tego systemu oraz skuteczność systemu gazowego.

Najważniejsze zmiany względem poprzednich systemów, wprowadzone w sterowniku ZENIT to:

  • sekwencyjne przełączanie z benzyny na gaz czyli załączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych indywidualnie.
  • funkcja "Max Power" - przełączenie z gazu na benzynę po przekroczeniu zadanej prędkości obrotowej silnika oraz automatyczny powrót do zasilania gazowego po spadku obrotów.
  • możliwość odłączania bądź załączania pojedynczych wtryskiwaczy benzynowych i gazowych, co pozwala na dokładną weryfikację stanu wtryskiwaczy gazowych, zacinania się, zawieszania, niedokładnego dawkowania.
  • możliwość kalibracji sytemu na podstawie obciążenia silnika w funkcji prędkości obrotowej . Pozwala to na stworzenie punktów kalibracyjnych mapy gazowej dokładnie odpowiadających charakterystyce wtryskiwaczy benzynowych.
  • proste i dobrze znane menu oraz takie same procedury regulacyjne i obsługowe jak w poprzednich systemach.
  • montażysta z poziomu własnego komputera PC ma możliwość zaktualizowania oprogramowania centrali i uzyskania w ten sposób nowej funkcjonalności.

Przykładowe kompletacje:


NIEMIECKI ZESTAW LUBRYFIKACJI – dodatkowa ochrona np. przy gniazdach ceramicznych

Korzyści z zastosowania lubryfikatora:

  • Oczyszcza i smaruje nagrzane i wysuszone ściany zaworów, zapewniając utrzymanie normalnego poziomu chłodzenia gniazda zaworu
  • Zmniejsza wypalanie gniazd zaworów
  • Redukuje gromadzący się nagar (substancja powstająca na skutek spalenia mieszanki paliwowej)- powód wypalenia zaworów i gniazd
  • Oczyszcza i kontroluje nagar gromadzący się w wszystkich partiach cylindra jak również zapobiega powstawaniu nowego nagaru
  • Usuwa i kontroluje poziom nagaru gromadzącego się na tłokach oraz na pierścieniach tłoków
  • Utrzymuje niską emisję poziomu spalin - niski poziom zawartości tlenku węgla w spalinach
  • Eliminuje koszty naprawy wszystkich partii cylindra gdzie osadza się nagar
  • Zmniejsza zużycie elementów silnika

Polecany do niektórych modeli samochodów japońskich i Fordów powyżej 2000r


Zbiorniki

Montujemy zbiorniki między innymi firm:

» STAKO

» BORMECH

» GROTKÓW
 

Występują dwa rodzaje zbiorników:

  • Walcowe (montowane w bagażniku, pojemność od 30 do 100 litrów)
  • Toroidalne (montowane w miejsce po kole zapasowym, pojemność od 34 do 77 litrów )
  • Toroidalne zewnętrzne (montowane pod samochodem w miejscu koła zapasowego, pojemność od 34 do 77 litrów)

Dopasowanie najlepszego zbiornika do danego modelu auta następuje po obejrzeniu auta (znaczenie ma np. wielkość bagażnika, wielkość miejsca na koło zapasowe itd.)

Posiadamy wielozawory firmy Tomasetto do w/w zbiorników.

W komplecie do wielozaworu występuje wlew gazu i szczelna obudowa.

Uprzejmie informujemy, że jedynym urzędem uprawnionym do wystawiania duplikatów homologacji (np. w przypadku zagubienia) jest transportowy Dozór Techniczny. Jeśli potrzebujecie Państwo wyrobić taki dokument – prosimy wejść na stronę TDT i wypełnić formularz oraz dokonać wpłaty za duplikat zgodnie z podaną tam instrukcją w:
http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/duplikat-poswiadczen-zbiornikow-lpg.html



Przy obecnej różnicy w cenie benzyny i gazu LPG montaż instalacji gazu w samochodzie daje duże oszczędności zobacz


Typ instalacji odpowiedni dla danego samochodu jest uzależniony od rodzaju silnika zobacz
 
Marys, Łódź 93-458, ul. Wędkarska 18, tel. (42) 680 10 54, kom. 608 622 229, Email

Fundacja Dom w Łodzi